Aku Mahu berubah

1:15 AM

Iyee... itu yang selalu manusia katakan pada satu tahap bila mereka rasa sesuatu yang tak kena.
Sebelum tu.. Assalamualikum semua! ^_^

Aku mahu berubah. mm.. perkataan itulah yang terpahat dlm hati aku kini. Aku ingin menjadi manusia yang berbeza.. berubah kearah kebaikkan.. but thats what people said, " kalau nak berubah tu.. kene consistant. dalam bhasa molek skit.. ISTIQAMAH! Istaqamah tu kene ad. bukan main cak2 mcm chipsmore" kaaaaaaan~ Ini bukan kali pertama aku ucapkan perkataan, "Mahu berubah" tp berubah aku bertahan beberapa hari je.. paling lama pun berminggu2~ Apa nak jadi macam ni.




Ramai yang cakap nk berubah ni.. kene tgok dgn sape kita bergaul. dengan sape kita berkawan. dengan sape bercampur. sbb sekeliling kita pun main peranan jgk, bukan sikit tapi BESAR peranan die. Tapi aku ni jenis peramah. aku suka berkawan. mengenal orang. bergaul dan bersuka suki. Kawan aku bukan ada satu jenis je.. mcm2 jenis ad.. yag bertubung labuh, yang bertudung singkat.. yang berbaju labuh.. yang berbaju ketat.. yang casual.. sume ad. Aku jenis berkawan dengan semua orang. So mcm mana tu?

1st Sep lepas adalah hari lahirnya budak kecik nie (aku la tu) heheh~ dan aku berazam SANGAT2.. cecah umur aq 21 thn (skrg ni lah) aku nk berubah.. dari sei Iman, Amal dan Akhlak. Tapi aku kene ad pendorong dan aku x tahu siapa yang sudi menjadi pendorong aku. huhuhuu...

Tapi xpe, detik hati aku kata.. USAHA! DOA! TAWAQQAL~! InsyaaAllah~ Azam (atau lebih lagi digelar angan2) menjadi kenyataan!

Nak Join?? Jom2!


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images