Perasaan tanpa di Duga

10:27 PM

What is that suppose to mean.???! owh.. nk ckp apa ni sbnrnya.. Mesti korang tertanya2..
Sepanjang hayat kita... Do you guys ever feel proud of yourself?? Rasa banga.. Riakk.. Like a very HIGGGGHHHH self esteem. Pernah kan??? Kadang2 tu kalau kita buangkan sampah yg nmpk depan mata.. PUN kita dh raa riak.."people looking.. UUu.. looks like I'm doing a great JOB!" Awesome!!"
Or things like in the class.. when teacher questioned you and you got the answer right.. I do have this feeling of "WOW! I did great!". Sometimes.. things like that happen for a positive outcomes but yet.. we "over-doing" will cause Harm.. to our heat..

Mungkin cara yang boleh buat untuk elakkan dari ia menjadi dosa adalah untuk sentiasa ingat untuk sandarkan segala kebaikan kepada Allah. Contoh, kalau ada rezeki lebih & dapat bersedekah, cepat2 ucap alhamdulillah sebab Allah yang bagi kita rezeki tu & membolehkan kita untuk bersedekah pula. Kalau rasa kita dapat beramal lebih dari orang lain, istighfar & ucap alhamdulillah sebab Allah yang bagi kita peluang & kesihatan untuk beramal tu. Sungguh tiada daya sedikit pun yang kita boleh lakukan di dunia ni selain dengan izin Allah.... 

Ok. ayat atas tu aq copy-paste... Malas nak menaip punya pasall~ ngheee..~
ok.. bwh ni is what we usually intended or not intended doing~







Hurmmm... elakkan yee kengkawan...~ x pun istighfirllah selalu..~ ^_^


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images