minuman dan supplement kesihatan Shaklee, Herbalife, zhulian punca penyakit?

5:47 AM


Macam2 dah supplement dijual untuk kecantikkn n weight lose. Supplement for balance nutrients need pun ad such as Shaklee, Herbalife, Zhulian. Ramai yang kata bagus recommended 100% dan ad jugak yg kata x elok mkn sbb punca cancer, cyst dan lain2 penyakit.
pd sy la.. ni pndpt sy ye... no offence at all.

Kesemua supplement td memang telak terbukti kenatural-an die. kalau jd agent Herbalife or shaklee.. confirm dieorg akan menangkn product dieorg siap ceritakn keaslian die.. sampai kesah proses di kilang dan juga bukti lab pun dieorg terangkn.. Tapi.. Setiap manusia, fungsi penghadaman, metabolism, sistem badan yang berlainan.. Sedangkn Immune system setiap org juga berlainan apa tah lagi hormones.

Ad yang mengatakan, Encik sipulan suffered from cancer atau lebih ringan migrane and after encik sipulan mengambil Sipulan2 product dr kami, Alhamdulillah cell cancer smakin kecil/migrane berkurangan dan encik sipuan merasa badannya semakin pulih dan selesa.

Tetapi sesetgh drpd mereka yg mengalami penyakit yg sama mustahil dan tidak mustahil akan mendpt outcome yg sama. ini kerana ia mengikut kesesuaian sistem badan.. Terigat pengalman sy masa mnjd pelatih di hospital temerloh, semasa doctor membuat examination kpd pesakit yg bru admit(igt lagi.. pakcik tu kene jaundice), pertama skali doctor tu tnya, "encik ad mkn apa2 supplement atau minuman nutrients mcm herbalife ke.. shaklee ke?" dari situ kita dpt lihat ia mungkin penyebab kpd penyakit si pesakit itu.

x salah untuk mkn product tu.. sbb ia dah di sahkn pun oleh kementerian kesihatan dan telah terbukti selamat di makan. Tetapi ia mungkin menjadi punca penyakit atas faktor2 sistem badan yang berbeza pada setiap orang.

so pesanan saya, untuk lebih selamat... Amalkan mknn2 sunnah seperti madu tualang(madu asli), kismis, kurma, air zamzam, dan lain2 mknn yg di sebut di dalam Alquran dan telah di amalkan oleh rasulullah s.a.w sendiri pada zaman dahulu. selain dari tu, jaga permakanan seperti kurang mkn mknn berminyak dan bykkn mkn mknn yg kaya dgn fiber dan iron seperti wheat dan sayur-sayuran. jgn katakn kurma ssh nk cari sbb skrg berlambak kurma jual di pasaraya.


jgn katakan madu asli mahal sedangkan product2 yg berjenama pun mahal juga. ini semua pndgn sy. x membelah mana2 pehak. no offense. Renungkan....

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images