putus cinta, AKU TAK BOLEH HIDUP!

2:14 AM

Aku dikelilingi dengan seorang kawan yang hidup dia tak pernah tanpa boyfriend atau kekasih hati (sama la kan?) 
*gelak tutup mulut*
Jenia bila putus dengan sorang.. terus dapat pengganti. Sampai lah die putus dgn sorang ni yang die betul2 cinta pastu terus ckp bukan2 sebab x dpt lagi pengganti..
"AKU ASE JODOH AKU KAT SYURGA LA"
"SELAGI AKU TAK KAWIN, KO JGN KAWIN!"
"MCM MANA KALAU AKU NI MEMANG XDE JODOH"
"AQ ASE AKU TAK KAWIN LA"
"CAMNE KALAU AKU NI MEMANG SAMPAI TUA SIINGLE??"

huhuhu~ ni lah die.. Kalau dh terbiasa buat maksiat kecil sampai lupa Allah. Kalau hari2 ckp tak kawin2.. mane nak kawin cmtu.. org kata kalau slalu ulang perkataan sama, jadi DOA! betul dop~
Seharusnya kita kena yakin dengan ketentuan Allah, apa yg terjadi itulah yg terbaek untuk kita. Tak semestinya kita takde boyfren kita tak kawin. kan? Allah itu maha kaya, maha pengasihani, pernah tak Allah hampakan hamba dia.. na'uzubillah minzalik~ Allah itu pencipta kita yg Maha Esa. Ingat! MINTA! MINTA! DOA pada Allah apa yg kita nak insyaaAllah Allah tunaikan. Dengan syarat kita percaya pd Allah dan Rasulullah, Sembahyang 5 waktu, menghindari maksiat.. kalau dh terbiasa buat maksiat kecil tu.. takpe, berubah sikit demi sedikit.~ InsyaaAllah~ 



Cuba kita lihat dari perspective yg positive.. Ada ramai di kalangan kaun hawa yang berkahwin tanpa mengenal suaminya.. mahupun bercinta dengan suaminya.. Apatah lagi berkapel2 ni.. Tapi LIHAT?? dia sudah pun membina masjid. Sebab itu lah, ubah diri kita.
"AKU NI SIAPA.. ILMU AGAMA TAKDE.. MEMANG TAK LA AQ NAK DAPAT JODOH CAMTU"

Selalu tak dengar?? ase cam nk bg kung fu panda jerk~! Semua orang tak sempurna.. sy ni pun, tak sekola agama.. INTERNATIONAL plak tuh.. macam2 ragam ada.. tak penah plak nk ckp mcm tu.. sebab aq fikir takde hak untuk aq cakap cmtu, Salah kita koooowwwwT~! kalau dh cakap ILMU AGAMA TAKDE.. tunggu ap lagi? cari la ilmu agama tu.. bukan susah, skrg ni lagi la.. MUDAH je.. Semua di hujung jari.. tak payah nk g library, cari buku falsafah sane sini... Tak payah sume tu.. Jari ade.. TEKAN JE~ 

Ilmu Agama ni kalau nak.. tak payah la nk cari yang susah2.. Fardu Ain tu PASSkn dulu..
*tetibe ase nk membebel kaan*

Geram sebenarnya dengan orang yang putus2 cinta ni.. entah apa lah yang dia sedih sgt.. spttnya GEMBIRA sebab dh tak buat maksiat lagi.. Tu Allah bg petunjuk pun tak sedar.. Ya Allah~

ni cik jarijemari nak bg tips untuk sape2 yang PUTUS CINTA~! Teruskan perjuangan!! ^_________^


SELAMAT BERAMAL! ^^

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images